۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

آموزش مهارتهای زندگی مجازی، تاکتیک و استراتژی

اگر این تخمین درست باشد که عمده ترین مانع بر سر راه افزایش ضریب نفوذ اینترنت در گروه های سنی بالاتر و اقشار خانه نشین جامعه (بویژه خانمهای خانه دار) فقدان امکانات ارائه آموزشهای متناسب و سازگار با وضعیت و درخواستهای این گروه هاست تهیه محصولات آموزش مهارتهای زندگی مجازی به صورت مولتی مدیا و اینتراکتیو یکی از اولویتهای جنبش سبز است. تلاش برای توسعه این آموزشها را ، اگر به اندازه کافی غیر متمرکز انجام شوند، نمی توان بدون پرداخت هزینه های حیثیتی سنگین مورد پیگرد و تحدید قرار داد. به علاوه توسعه این آموزشها فراتر از توسعه تاکتیکی پیشانی جبهه خبررسانی در کوتاه مدت، توسعه استراتژیک جنبش در لایه های اجتماعی گوناگون در میان مدت و بلند مدت را به همراه خواهد داشت. به خاطر داشته باشیم در طول مبارزات انتخاباتی ما یکی از بدترین و ضعیف ترین موقعیتها را در برابر زنان خانه دار داشتیم و این در حالی است که این افراد بالقوه می توانند یکی از موثرترین بخشهای فعال جنبش باشند.
پ.ن1: حدس می زنم اگر چنین کاری در مقیاس مناسب و با برد کافی انجام شود رفقای کودتاچی مان در رسانه میلی تلاشهای گسترده ای برای لجن مال کردن فعالیت اینترنتی در اقشار فرودست اجتماع را آغاز کنند.
پ.ن2: چرا راه دور برویم؟! در بین رفقایتان چند نفر را می شناسد که مهارتهای زندگی مجازی شان با سن، استعداد و موقعیت اجتماعی شان سازگار نیست؟. از آنها شروع کنید!. انباشت تجربیان این آموزشهای موردی کمک زیادی به طراحی بسته های آموزشی با کیفیت مناسب خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر