۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

هفته چیز و جهان فراکتالی

کلا بلبشوست. آشفتگی یا به تعبیر مکانیکی اش توربولانس. یک دوست فیزیک پیشه ای می گفت این توربولانس در سالهای اخیر خیلی توجه فیزیک پیشه گان را به خود جلب نموده. ایشان در وصف نکات جالب نهفته در این پدیده می گفت یک مسئله جالب تکرار یک الگوی معین در اسکیل های مختلف در سیالی است که دچار توربولانس شده. این ذهن سیال دچار توربولانس اینجانب وقتی به این موضوع فکر می کند به یاد ریاضیات فراکتالی می افتد و چون سواد تعمق در مورد اخیر را ندارد به یاد آن نقوش فراکتالی می افتد که دوران نوجوانی با چشمهای کلاپیسه شده به آن می نگریستیم به امید دیدن تصویر سه بعدی گودزیلا. برای بزرگداشت آن ایام تصمیم دارم در این نوشته تصویری فراکتالی از توربولانس دنیای اطرافمان را به شما عزیزان بنمایانم باشد که موفق به دیدن گودزیلا به صورت سه بعدی شوید.
1- بسیار عجیب است که مردم آدم را به چیزشان نگیرند کلا، بعد همان مردم بیایند برای چیزت بزرگداشت بگیرند .پارچه نوشته و پلاکارد از سر و گوش شهر آویزان کنند که "هفته دولت را تبریک می گوئیم". بله درست شنیدید، "هفته"  .یعنی این چیز ما چنان بزرگ است، به لحاظ معنوی عرض می کنم، حول برتان ندارد؛ که نه یک روز، نه دو روز، بلکه هفت شبانه روز برایش بزرگداشت می گیرند.جالب اینکه کسانی در این قدردانی بیش از همه سینه چاک می کنند که تا جائیکه بنده اطلاع دارم هیچگونه سرویسی از معظم له (سلام آقای خزعلی) دریافت نکرده اند؛ مگر اینکه ایشان ،که البته مدتهاست از سوی ما به لقب تشکیلات خودگردان مفتخر شده اند، حقیقتا آنچنان خودگردان شده باشند که حتی گزارش فعالیتهایشان را هم به ما ارائه نکنند.همین جا باید عرض کنم اگر شباهتی می بینید بین وضعیت بنده که از ابتدا نامبرده را چیز خود حساب می کردم، با عنایت به این حقیقت آشکار که ایشان جدا چیز بنده هستند، و اکنون مداوماً از ناحیه خودگردانی و استقلال رای  این عزیز چیز می خورم و چیز می شوم و عنقریب است که ایشان چیزشان را، بله تعجب نکنید در جهان فراکتالی همه چیز ممکن است، جای ما بنشانند. ؛ و آن بزرگواری که همین بلا به شکل دیگری سرش آمده، باید عرض کنم ،بنده بی تقصیرم و کلیه قصور و تقصیر این ماجرا متوجه موسسین غربی دیو صفت علوم سیاسی ،فیزیولوژی، فیزیک، مکانیک سیالات و ریاضیات فراکتالی است که ازهمان ابتدای فعالیتهای استعماری و استکباری شان قصد و نیتی جز تخریب ارزشها نداشتند. 
2-  یک آقایی یک آقای دیگری را به چیز یک آقای دیگرتری تشبیه کرده و بعد نمی دانم چرا آن آقای دیگرتر و اذنابش، منجمله همان آقای دیگر،در این هفته عزیز که بنا بر اکثر و بلکه اتفاق اقوال و امارات موجود متعلق به چیز ما می باشد همه جا مهمان و سخنران اصلی می شوند و چیزشان از سوی انواع دستمال یزدی و غیر آن مورد عنایت قرار می گیرد. و این همه در حالی ست که ما هیچ کدام از این آقایان را به چیز خودمان هم نمی گیریم.
3- نشسته ام به یاد ایام رفته، آهنگ چیز شاهین نجفی گوش می کنم و فکر می کنم به چیز موسوی که با همه کمیات و کیفیاتش بلای جان بعضی عزیزان شد؛ و بعد طبیعتا یاد چیزهایی می افتم که دوستان به ما زدند و  درست وقتی دارم به انعکاس جهانی این حوادث فکر می کنم شاهین نجفی می خواند «...دنیا که ما رو به چیز خودش نمی گیره کمه؟!!...» 
نظر به اینکه در عبور از لابیرنت این نقوش فراکتالی الگوی مبهمی از بزرگ شدن اسکیل ، لازم است تاکید کنم که اسکیل تصویر مورد بررسی و نه چیز دیگر، ملاحظه می شود از دوستان اجازه می خواهم پیش از اینکه مجبور به تبیین نقش چیزم در گردش امور بنیادی کائنات گردم به این چیز گویی خاتمه دهم.
پ.ن: ثواب نگارش این سطور پریشان را تقدیم می کنم به جناب توفیق، باشد که کفاره گناه ایشان در طراحی شوخی مستهجنی از این همین دستمایه با زندگی خصوصی امیرعباس هویدا سیاستمدار برجسته ایرانی گردد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر