۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

سه شنبه چهارم آبان 89


امروز خبر کنار گذاشته شدن کلهر از شورای نظارت بر صدا و سیما را دیدم. ظاهرا به دلیل افاضاتش در مصاحبه با تقی پور است. به نظرم مردک قدری در مورد جایگاه و قدر منزلتش نزد احمدی نژاد دچار توهم شده بوده. فکر کرده بود خودش هم یکجور مشایی ثانی است که هر موضع شاذی بگیرد احمد نژاد مثل کوه پشت سرش بایستد. این پست البته بعید می دانم تنها پست کلهر بوده باشد. احمدی نژاد هم خدای یکی به نعل و یکی به میخ است. هیچ بعید نیست این برکناری را به بنیادگراها رشوه داده باشد و جای دیگر باز به شکل دیگر با ورق کلهر بازی کند.باید صبر کردو دید.
این تقی پور ( صاحب نشریه مدیریت ارتباطات) هم موجود دیوانه ای است. فکر می کنم تصمیم گرفته هر شماره یک مصاحبه جنجالی، مثل همین مصاحبه کلهر، در بیاورد؛ چند تکه  خفن و بحث برانگیزش را هم ببرد روی جلد و به این شکل فروش نشریه را تضمین کند. اولا نمی دانم تا کجا ظرفیت پیدا کردن آدمهایی با این مشخصات و قراردادنشان در وضعیتی که حرفهای عجیب و غریب بزنند را پیدا خواهد کرد. ثانیا نمی دانم کجا می تواند بدون پا گذاشتن روی مینهای «حساسیت های امنیتی» به حرکت در این مسیر ادامه دهد، ثالثا این شکل برخوردش با مقوله سیاست جای بحث و تامل بیشتری دارد که انشا الله به آن خواهم پرداخت. به نظرم به عنوان یک نشریه تخصصی در حوزه «مدیریت ارتباطات» اصلا نمره خوبی نمی گیرد. متخصص پیدا کردن موضوعات خوب و بعد از آن ریدن به همان موضوع به دلیل پرداخت ضعیف و سرسری است.
بحث شیرین نشریات تخصصی بود. دیروز اشاره ای کوتاه به خبر تعطیلی نافه و مهرنامه کردم. امروز یک نفر در گودر گفته بود صحت خبر را با محسن آزرم چک کرده، نافه منتشر نخواهد شد، اما، مهرنامه چرا. مشکل نافه گویا مدیر مسئول و صاحب امتیازش است. به اسدگی از لابه لای سطور یادداشتهایش در همین شماره های نافه می شود پی برد آدم شیرین عقل و خجسته ای است. کار کردن با او نمی تواند اصلا راحت باشد.
لجن نیوز هم گویا به روحانی تاخته است. صحبت از اشراف اطلاعاتی سرویسهای جاسوسی بیگانه بر تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در طول اصلاحات کرده و در کنار آن این ادعا را را طرح کرده که بلر اعلام نموده ما میوه حمله به عراق را از مذاکران هسته ای ایران چیده ایم. حسن روحانی جوابیه ای داده که ظاهرا اصلی ترین بخشش استناد به انتصاب خودش در شورای عالی امنیت ملی از طرف خامنه ای است. جدا باید گفت کلا خاک بر سر این مملکت. لجن نیوز هم باز جوابیه ای داده و به این موضوع پرداخته که سیروس ناصری شرکت نفتی ای دارد که شریک هالیبرتون است و الخ. تصور نمی کنم این ضد و خوردها فعلا خیلی موضوع استراتژیکی باشد.   
آن پولهایی که کرزی گرفتنشان را تائید کرده بوده،ظاهرا ایران دادنشان را تکذیب کرده بوده. حالا نماینده های مجلس متکی را خفت کرده اند. واقعا نمی دانم این بدبخت بی اختیار این وسط چه کاره است. خود خفت گیری هم البته تصور نمی کنم خیلی جدی باشد.
امشب تهران یک رگبار پائیزه خوشایند را تجربه کرد. بسیار محظوظ شدیم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر