۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

اظهار فضل


من اصولا از اظهار فضل خوشم می آید. ممکن است تصور کنید که من آدم از خودمتشکری هستم. اما فکر نمی کنم اینطور باشد. لااقل فکر نمی کنم در این جمله دلیل کافی برای متهم کردن من به از خود متشکر بودن وجود داشته باشد. چرا که من اصولا از اظهار فضل هر کسی ( ونه صرفا خودم) خوشم می آید.
برای اینکه مسئله را دقیق تر کنم اجازه دهید توضیح تکمیلی کوچکی را اضافه کنم. مقصود من از فضل، آن اطلاع جالبی است که تعداد افرادی که آن را در اختیار دارند به نسبت محدود است. این محدودیت با ماهیت فضل که ذاتا چیزی است که از مقایسه بیرون می آید پیوند دارد و البته لزوم صدق اتصاف به صفت جالب بودن هم در کنه ماجرا پنهان است، چرا که اگر اطلاع جالب نباشد محدودیت دسترسی به آن مایه فضل نیست.
به سائقه این علاقه از امروز در بلاگ برچسبی به نام اظهار فضل دایر می باشد که ما در آن اظهار فضل می کنیم و اگر شما هم خواستید می توانید در آن اظهار فضل کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر