۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

حقیقت و روش

هیچ سعی یی در اثبات صحت ادعای مخالفین تان نمی کنم، نه به این دلیل که آن را بی اهمیت می دانم، بلکه به این دلیل که اسیر وسوسه شبهه افکنی های شما نشوم. آنچه از نظر من اهمیت دارد و می توانم آن را با چشم خود ببینم این است که روشی که شما برای طرح و بررسی مسائل مطروحه ایشان به طور خاص و تعقیب حقوق عموم مردم توسط خودشان، به طور عام، پیش گرفته و وضع نموده اید روش مناسبی نیست.
گرچه در یک معنا این روش تنها «وسیله» احقاق حق است و نه خود آن، اما وقتی وقتی صحبت از خود حق به صورت مستقل و مطمئن ممکن نیست، مشی فلسفی محافظه کارانه مرا به تمرکز بر روی روش ترغیب و تشویق می کند؛ به جایی که شما در آن هیچ امتیازی دریافت نمی کنید.
برای من تفاوت چندانی ندارد که آیا شما دروغگو هستید یا صرفاً این محافظه کاری من در عرصه نظر، در عرصه عمل چندان به مذاقتان خوش نمی آید. نتیجه یکسان است. شما را دشمن می دارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر