۱۳۸۹ آبان ۱۴, جمعه

جمعه چهاردهم آبان 89


تصمیم گرفته ام تحت هر شرایط یادداشت هر روز را همان روز بنویسم. از هر جهت به کیفیت و مطلوبیت بیشتر آن منجر می شود. بعلاوه خیلی خصوصی عرض می کنم( و صد البته خودم هم ، احتمالا مثل شما، نمی دانم این چه صیغه ای از خصوصی عرض کردن است؟!!!)، کلا از اینکه یک کارهایی باشد که هر روز به صورت ثابت پیش از خوابیدن انجام دهم (مثل یکجور آئین شخصی کوچک) خیلی خوشم می آید. تصمیم گرفته ام، از این به بعد، انشاالله، یکی از آنها همین یادداشتهای روزانه، یا به عبارت دقیق تر یادداشتهای شبانه، باشد.
تنش دیروز بواسطه عدم توفیق در پر کردن چاله قرض مربوطه، امروز هم همچنان ادامه پیدا کرد؛ گرچه امیدوارم در هفته پیش رو اوضاع مالیه بهبود قابل توجهی بیابد. حاصل تحمل این تنشها هم البته لاطائل گذراندن آخر هفته عزیزم و روی زمین ماندن کارهایی بود که برای تحویل فردا اول وقتشان تعهد داده ام.
از اخبار مهم امروز فوران آتشفشانی مرگبار در اندونزی بود. بعضی وقتها با خودم فکر می کنم به انرژی ای که این سیاره با خود از خورشید به یادگار آورده و هنوز ، بعد از میلیونها سال، چیزی که از آن باقی مانده چنان زیاد است که هر از چندی، به صورت فوران آتشفشانی و زلزله، ما را مقهور قدرت خود می کند. جدا به نظرم سرگیجه آور می آید. کاش یک دوست متخصص قدری اطلاعات عمومی ما را درباره ابعاد و زوایای گوناگون این ماجرا قدری ارتقا بخشد.
خبر مهم دیگر اینکه اوباما امروز سفر آسیایی خود را، که به نظر می رسد بیش از هر چیزی بر محور اقتصاد طراحی شده آغاز کرد، در این مورد یادداشت ممفصل جداگانه ای خواهم نوشت.
در پی لغو مذاکرات راهبردی بریتانیا و اسرائیل( از سوی اسرائیل) در اعتراض به تعقیب قضایی برخی از شخصیتهای کشوری و لشگری اسرائیلی در انگلستان بوسیله گروه های حامی فلسطینیان، وزیر امور خارجه انگلستان اطمینان داد این قانون در اسرع وقت بازنگری خواهد شد. ظاهرا مبنای این تعقیبها چیزی به نام «قانون صلاحیت جهانی» است.
اخبار خرده ریز دیگری هم برای تذکر و تامل وجود دارد، اما در حال حاضر بستر مرا می خواند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر